გაკვეთილის გეგმა

გაკვეთილის გეგმა

1
გაკვეთილის თემა
                            სინათლ
2
სწავლების საფეხურიდა კლასი
II-საფეხური,    IX-კლასი
3
მასწავლებლის სახელიგვარი
ფიზიკა-მარიამ ტაბლიაშვილი
4
მოსწავლეთარაოდენობა
                              20
5
გაკვეთილის სასწავლომიზნები
)დაკვირვების,აღწერის,კომუნიკაციის,განჭვრეტის,ცოდნისგამოყენების განვითარება
)სინათლის წრფივი გავცელების კანონის დადგენა
6
ეროვნული სასწავლოგეგმით განსაზღვრულიმისაღწევი შედეგებიინდიკატორები
     მოსწავლე იკვლევს სინათლის გავცელებას ერთგვაროვანდა არა ერთგვაროვან გარემოში,ჩრდილის წარმოქმნა
7












აქტივობები
               I-აქტივობა.საშინაო ცდის ანალიზი 10-წუთი
პირველი ცდა მოსწავლეებს უნდა დაეფიქსირებინა,რომთვალების წინ,რვეულის აფარებისას და თვალებისდახუჭვისას საგნებს ვერ ხედავენ
      
მეორე ცდის ჩატარების შემდეგ უნდა დაეფიქსირებინათრომ სინათლის ან ნათურის ანთებისას იმ სხეულებსხედავენ უკვეთ,რომლებიც უკეთ ნათთება,იმ  სხეულებსკი,რომლებიც სხვა სხეულების ჩდილში მოექცნენ,უფროცუდად ჩანან.
      
მოსწავლეებს ამ ცდების საფუძველზე გაეკეთებინათდასკვნა,რომლებიც იმ სხეულებს ვხედავთ რომლებსაცარაფერი ეფაერება,ანუ მათ რომელთაგან გამოსულისინათლე ჩვენს თვალში შედის..სხეულები სინათლესირეკლავენ.
                                       
ვსვამ შეკითხვას
    
ასე რომ არ ყოფილიყო ,რომელ სხეულებსდავინახავდით?
  
პასუხი:სხეულები სინათლეს რომ არ ირეკლავდენ მაშინთვალში მხო,ლოდ სინათლის წყაროდან წამოსულისინათლე შევიდოდა და მას დავინახავდი.
                   II-
აქტივობა.კონკრეტული პრობლემებისგადაჭრა 12-წუთი
  
შესაძლებლად მიგაჩნიათ თუ არა რომ სხეულები ისეგანვალაგოთ რომ ჩდილი არ წარმოიქმნას
  
ვუსმენ პასუხებს და შესაბამისად ვუტარებ ცდას.
    
ჩრდილი შეიძლება ვერ მივიღოთ საგნიდან ეკრანისდაშორებით ან სინათლის წყაროს მიახლოვებით საგანთან.
      
მოსწავლეებს ვუხსნი გეომეტრიული ოპტიკისრამდენიმე განმარტებას.როდესაც სინათლე მიაღწევს ორგარემოს გამყოფ საზღვარს,მისი ნაწილი ბრუნდება იმავეგარემოში ანუ აირეკლება,ნაწილი შთაინთქმება,ხოლო თუგარემო გამჭირვალეა მაშინ სინათლის ნაწილი მეორეგარემოში გადადის იცლის მიმართულებას,ანუგარდატყდება.
          III-
აქტივობა.პრეზეტაცია(სლაიდ-შოუ)
https://drive.google.com/open?id=1Y5mAzprlHgRV9BUc4vg8NYdnq_lkxAlr5Lt_azKnv4o&authuser=0

  გავიხსენოთ სინათლის ბუნებრივიდა ხელოვნურიწყაროები.
         
მოსწავლეებს დავალების შესასრულებლადვაძლევ 1 წუთს და შემდეგ ვკითხავ რამდენიმეს.
              IV-
საშინაო დავალება 2 წუთი
     
მოსწავლეებს ვაძლევ საშინაო დავალებებს შესწავლილიმასალის საფუძველზე
    
8
საკლასო მენეჯმენტირესურსები
სახელმძღვანელო ჩიჩუა
               
ფიზიკა IX-კლასი
   
დაფა,ცარცი,კომპიუტერი,ეკრანი პროექტორი
   
ექსპერიმენტისთვის ბურთულა,სხვადასხვა ზომისსინათლის წყარო 

No comments:

Post a Comment